Wereldwijd E-commerce Onderzoek 2017

Digitalisatie verandert de manier waarop retailers goederen en diensten verkopen, maar ook de manier waarop klanten ze aankopen: dit schept een groot aantal kansen en nieuwe risico's.

Tijdens de Amazon Prime Day 2016 verkocht de grootste online retailer 600 artikelen per seconde. Morgen zal Alibaba tijdens zijn 11.11 winkelfestival een poging doen zijn record voor het aantal transacties te verbeteren. Tegelijkertijd was 2016 ook een recordjaar met alleen in de VS al 40% meer gegevensinbreuken dan vorig jaar.

Mazars is blij de belangrijkste resultaten te kunnen delen van een pulse-onderzoek naar de ‘Risico's en kansen in e-commerce’, uitgevoerd in samenwerking met de Global Ecommerce Association.

Panel en methodologie

Afgelopen zomer deden bijna 300 professionals uit 45 verschillende landen binnen 10 sectoren mee aan een pulse-onderzoek. De meerderheid van het panel komt uit Europa en het Aziatisch/Pacifisch gebied, met daarbij grote aantallen respondenten die afkomstig zijn uit Parijs, Sjanghai, Londen, Barcelona, Milaan en Rotterdam, en werkzaam in de retailbranche.

5 belangrijkste punten

  • 42% van de ondervraagden verwacht dat de groei van de markt voor e-commerce zelfs nog groter zal zijn (+17% in 2017)
  • 66% van de ondervraagden zegt dat de impact van e-commerce op hun branche groot/zeer groot zal zijn
  • Lokale klantverwachtingen en juridische en regelgevingskwesties vormen bij uitbreiding naar het buitenland de grootste uitdagingen
  • Maar 16% van de ondervraagden beschouwt hun ondernemingscultuur als ‘flexibel genoeg om de vereiste veranderingen door te voeren’
  • Concurrentie, cybersecurity/gegevensbescherming en digitale reputatie behoren wereldwijd tot de grootste risico's

In onderstaande infographic worden alle belangrijkste inzichten uit het rapport weergegeven. Download voor meer informatie het Global Ecommerce Report 2017, opgesteld door de Ecommerce Foundation en gesponsord door Mazars. 

Downloads

Share