5 Vragen aan: Van Geenen metaalfinishing

Vijf vragen aan dhr. Matthijs van Geenen, Van Geenen metaalfinishing en aan de Mazars adviseur van Van Geenen, Jan Goosen.

Hoe krijgen ondernemers inspiratie? Hoe kijken zij naar markttrends en waar vinden zij nieuwe ideeën? Bij Mazars vinden we die inspiratie bij onze klanten. Bij ondernemers die verder kijken, die denken in oplossingen en uitdagingen. Die waarde creëren door kennis te delen. Mazars gelooft in het maken van de verbinding. Wat komt er op ondernemers af? Welke markttrends zijn relevant? En hoe gaan ze om met de bijbehorende kansen? U leest het in de dubbelinterviews van de ondernemers en hun Mazars adviseurs.

Vakgebied

1. Wat doet uw bedrijf?

MvG: "Slijpen en polijsten is ons specialisme. Dat doen we toch al ruim 36 jaar (sinds 1977). Machinaal en handmatig, volgens specifieke wensen van onze opdrachtgever. We bewerken verschillende producten, denk aan platen, kokers, strippen."

JG: "Vanzelfsprekend het controleren en samenstellen van jaarrekeningen. Maar we kijken verder dan dat ene jaar. Samen met de klant maken we een prognose over de komende vijf jaar. Wat zijn de verwachtingen, hoe staat het eigenlijk met eventuele opvolging? Wij geven dan advies. Klanten vinden het fijn om een sparringpartner te hebben."

 

Zakelijk

2. Wat is de belangrijkste USP van uw bedrijf/uw klant?

MvG: "Wij onderscheiden ons door kwaliteit, service en innovatie. Kwaliteit begint op de werkvloer. Wij creëren een optimale werkomgeving voor ons personeel. Dit levert gemotiveerde medewerkers op die voor maximaal resultaat gaan. Dat betaalt zich uit in kwaliteit. Als bedrijf moet je ook innoveren. Een voorbeeld daarvan is onze zogenaamde Langband slijpmachine. Die machine slijpt platen van maar liefst twaalf meter. Een specialistisch proces dat niet iedereen kan."

JG: "Dat is toch optimale dienstverlening, service en persoonlijk contact. Hoe je het ook wendt of keert: we krijgen niet alleen een kijkje in de keuken, maar ook in de ‘slaapkamer’ van de klant. Dat vereist een goede vertrouwensband met de mensen waar wij voor werken. Dat vullen we in door niet alleen op basis van cijfermateriaal advies te geven, maar ook via het onderhouden van een relatie."

 

Persoonlijk

3. Wat vindt u het leukste aan uw baan?

MvG: "Het contact met mensen. Telkens ontdekken hoe het nog beter kan en vernieuwen waardoor klanten blijven terugkomen. Dat moet ook, want het is een moeilijke markt."

JG: "Kijk, het controleren van jaarrekeningen is een vaste routine. Je leert ontzettend veel door persoonlijk contact met mensen. Wat hen drijft, waar hun uitdagingen liggen. Ik vind het fijn om mensen te helpen bij moeilijke keuzes. Klanten zijn heel divers."

 

Accountancy / Belastingadvies

4. Waarom heeft u voor Mazars gekozen?

MvG: "Wij werken al sinds 1977 met Mazars. Destijds heette het nog anders. Wat ons nu nog aan Mazars bindt, is het prettige contact met Jan Goosen."

JG: "Ik werk al 35 jaar voor Mazars. Ik ben begonnen bij, toen nog, een klein regionaal kantoor. De lange periode zegt al genoeg. Wat ik fijn vind aan Mazars is dat iedereen een bepaalde vrijheid heeft. Ruimte voor ideeën. Daarnaast fijne collega's die nauw met elkaar samenwerken."

 

Economie

5. Hoe belangrijk is ‘duurzaam’ voor u/uw bedrijf en waarom?

MvG: "Investeringen overwegen we serieus. Ook met oog op de lange termijn. Zo hebben wij een ondergronds verwarmingssysteem. Dat bespaart allereerst kosten, maar is ook gunstiger voor het milieu. Daarnaast gebruiken we in het productieproces water. Dat moet je natuurlijk wel goed afvoeren en scheiden."

JG: "Daar is Mazars volop mee bezig. Wij hebben ons papierverbruik fors weten terug te dringen. Naast de belasting van het milieu is papier voor ons een forse kostenpost. We sponsoren verschillende projecten. En we steken als personeel ook de handen uit de mouwen. Een dag vrijwillig klussen voor de Stichting Opkikker. Al onze regionale vestigingen doen daar aan mee."

Share