Florus van Loon over #MazarsForGood

Florus van Loon, recruiter, vertelt wat duurzaamheid voor hem betekent en geeft voorbeelden op welke wijze hij het thema MazarsForGood terugziet binnen de organisatie.

Wat betekent duurzaamheid voor jou?

Om eerlijk te zijn, als je me deze vraag een aantal jaren geleden had gesteld, dan had duurzaamheid niet zoveel voor mij betekent. In de afgelopen jaren, onder de invloed van mijn vriendin, die erg duurzaamheid-minded is, is mijn interesse gegroeid. Voor mij betekent duurzaamheid het vergroten van mijn kennis van thema’s als de circulaire economie, de plastic soep en discussies over de beste weg voorwaarts. Zo langzamerhand beïnvloedt deze kennis mijn leven. Ondanks dat ik nog steeds mijn afval niet scheid (wat ik eigenlijk wel zou moeten doen) en ik nog veel te veel plastic gebruik, probeer ik te veranderen. In de afgelopen maanden ben ik meer duurzame kleding gaan kopen en heb ik mijn financiën overgezet naar een duurzame bank met ‘groene’ initiatieven.

Naast de zorg voor het milieu, denk ik dat het echt belangrijk is om mensen de mogelijkheid te bieden om te leren en opgeleid te worden. Goed opgeleide mensen zijn vaak gezonder, functioneren beter in een sociale omgeving en in de maatschappij. Bovendien is het belangrijk om jezelf goed te kennen. In contact zijn met je innerlijke zelf en leren wie je bent en wat jouw doel is in het leven.

Op welke manier zie jij het thema MazarsForGood terug in de organisatie?

Wat mij zeer aanspreekt in MazarsForGood is dat ik veel enthousiaste en intrinsiek gemotiveerde mensen zie. Dit herken ik in de besluiten die Mazars neemt. We willen oprecht bijdragen aan het verlagen van onze impact op het klimaat en het milieu, het opleiden van onze mensen en er zijn voor de stad waarin we werken. Ik ervaar dit in de brede training & ontwikkelingsmogelijkheden bij Mazars zoals de training Unconscious Bias en Nieuw Ouderschap. Het opleiden van mensen over deze thema’s is niet één van de eerste dingen waar je aan denkt, maar deze thema’s zijn heel nuttig in het dagelijks leven. Ik hoop dat we meer en meer mensen kunnen activeren zodat we een grote impact hebben en een duurzame wereld creëren voor toekomstige generaties.

Heb je een voorbeeld waaruit het belang van het ‘verminderen van de impact op klimaatverandering’ binnen Mazars blijkt?

In mijn beleving is het verminderen van de impact op het klimaat een mindset. Het is iets waar je je dagelijks van bewust moet zijn. Je kunt iedere dag kiezen of je in de auto stapt of toch de fiets of trein neemt. Je kunt iedere dag in plastic verpakt voedsel kopen of je eigen voedsel meenemen. Je kunt ervoor kiezen om te printen of je laptop meenemen. Ik zie dat individuele beslissingen discussies en inzichten creëren bij collega’s.

Een goed voorbeeld is een Mazars meeting van een paar maanden geleden in Duitsland. We waren uitgenodigd voor een recruitment meeting op het kantoor van Mazars Berlijn. Onze eerste reactie was om vliegtickets naar Berlijn te boeken. Geïnspireerd door een podcast over het milieu besloot ik een treinkaartje te boeken en ik had een geweldige reis.

Het was niet alleen de nieuwe reiservaring per trein over zo’n afstand, ik had ook tijd en ruimte om te studeren en te werken tijdens de reis. Mijn enthousiasme over deze reis heeft collega’s geïnspireerd om na te denken over het reizen per trein in plaats van per vliegtuig.

Ik hoop dat deze kleine dingen mensen beïnvloeden om na te denken over hun footprint en hoe zij deze kunnen reduceren.

MazarsForGood_-Page.jpg

#MazarsForGood

Mazarianen vertellen wat duurzaamheid voor hen betekent en geven voorbeelden op welke wijze zij het thema MazarsForGood terugzien binnen de organisatie.

CSR Report 2019

csr_mazars_2019_header.jpg

Corporate Social Responsibility

Mazars wil MazarsForGood zijn. Met andere woorden: een wereldburger met een positieve impact op de wereld en de maatschappij waarbinnen wij actief zijn. Wij zetten ons vol overgave in om hier zo veel mogelijk aan bij te dragen, of dat nou is door het leveren van diensten van topkwaliteit aan onze klanten, zodat zij duurzame groei kunnen realiseren, door onze getalenteerde mensen in staat te stellen het beste uit zichzelf te halen of door met inzichten voor de toekomst een bijdrage te leveren aan het publieke debat.

Download pdf 8,76 MB