Financieel jaarverslag Mazars in Nederland 2020 / 2021

10 mei 2022 - Lees hier het financieel jaarverslag van Mazars in Nederland, boekjaar 2020 / 2021.

Voor het tweede jaar op rij werd dit boekjaar in grote mate beïnvloed door het coronavirus (Covid-19) in Nederland en in de wereld. Verscherpte aandacht voor de begeleiding van mensen in hun thuiswerksituatie, maatregelen gericht op de veiligheid van onze mensen op de kantoren en de aangescherpte monitoring voor het werkkapitaalbeheer zijn doorlopend relevant geweest.

In boekjaar 2019 / 2020 is veel energie gestoken in de gevolgen van Covid-19 voor onze klanten. De initiatieven die we toen genomen hebben, zijn geactualiseerd voor 2020 / 2021. Daarnaast zien we dat door de coronacrisis nieuwe diensten van ons worden gevraagd. Dit zijn met name producten gerelateerd aan de aanvraag en verantwoording van subsidies als de Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW) en de Tegemoetkoming Vaste Lasten (TVL).

Het jaar 2020 / 2021 kenmerkte zich ook door de acties die zijn genomen in de eerste periode van onze One24-meerjarenstrategie. We hebben daarin een aantal belangrijke thema’s en doelstellingen met elkaar gedefinieerd, waar we samen hard mee aan de slag zijn gegaan en waar in het jaarverslag verder op in wordt gegaan:

• Enhancing our service delivery model (Onze klanten)
  • Fostering a true quality and risk management culture across the firm (Onze kwaliteit)
  • Care for and help develop our people (Onze mensen)
  • Evolving towards a more purposeful, sustainable and innovative organization (Onze omgeving)
  • Sustaining our growth (Onze financiële resultaten)

Financieel was het een goed jaar. De geconsolideerde omzet steeg met 0,5% en de gross margin met 4,5%. De lagere omzetgroei dan vorig jaar is voor een groot deel ingegeven vanwege krapte in de arbeidsmarkt. We hebben veel investeringen gedaan in het kader van onze meerjarenstrategie en onze winstgevendheid kunnen verbeteren. Vanwege de inspanningen van alle Mazarianen hebben we dit mooie resultaat kunnen behalen. We hebben dit succes gevierd met een eenmalige financiële bonus voor alle Mazarianen.

In dit bijzondere jaar hebben wij meer dan ooit het belang van een sterk gemotiveerde en onderling verbonden groep mensen kunnen vaststellen. Wij danken onze medewerkers die zich dagelijks met veel motivatie inzetten voor het publiek belang en de toekomst van Mazars.

Ten slotte willen wij Mazars over kunnen dragen aan de volgende generatie zodat Mazars blijvend een rol in het publiek belang kan spelen. We zijn goed op weg, trots op wat we hebben bereikt en gaan de toekomst vol energie en vertrouwen tegemoet.

Raad van Bestuur Mazars

Document