Meer informatie

Terwijl een leverancier in discussie gaat met de verkeersregelaar, fietst zijn collega-leverancier fluitend voorbij op een vrachtfiets. Hij is nu echt boos: ‘Zo kan ik mijn werk niet doen.’ Ik reageerde binnensmonds: ‘Dat klopt, je moet het ook anders doen.‘.
De frustratie van de leverancier zorgt op zijn beurt ook weer voor irritatie bij de klant. Een online gelezen reactie geeft hier een treffend voorbeeld van: ‘Het lijkt erop dat er door de planners van de gemeente helemaal geen rekening gehouden is met alle bezorging. Ik hoorde van de monteurs die bij mij kwamen dat ze worden afgesnauwd door nerveuze verkeersregelaars.’ Bijzonder toch; je wilt wel de lusten van de autovrije wijk en niet de lasten? Had je als bewoner de leverancier niet even kunnen informeren over waar hij wel mag staan?
Steeds meer woonwijken, campussen en binnensteden worden autovrij. De transportplanners moeten leveringen goed plannen en daarbij rekening houdend met de lokale regels:
Bereikbaarheid is vandaag de dag niet meer vanzelfsprekend, zeker niet in de grote steden. Wen er maar aan: stadslogistiek wordt precisielogistiek.
Walther Ploos van Amstel is verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam. Als expert staat hij midden in de transportsector en verricht hij veel onderzoek. Voor Mazars schrijft hij columns waarin hij op prikkelende wijze opvallende ontwikkelingen en problematieken binnen de branche aan de orde stelt.
Deze website maakt gebruik van cookies.
Sommige zijn noodzakelijk, andere helpen ons bij het analyseren van het gebruik van de website, dienen advertenties of zorgen voor een gepersonaliseerd websitebezoek.
In onze privacy policy vindt u meer informatie over de cookies die wij gebruiken.
Zonder deze cookies functioneert deze website niet optimaal.
Deze cookies helpen ons deze website te verbeteren door informatie te vergaren over het gebruik hiervan.
Met behulp van deze cookies kunnen wij de relevantie van onze advertenties vergroten.