Meer informatie?

Nieuwe technologieën op basis van AI gaan de manier waarop in de hospitality zaken wordt gedaan in de toekomst ingrijpend veranderen. Dit zal zich met name uiten door gasten een revolutionaire ervaring te bezorgen en de bedrijfsvoering te optimaliseren. Bedrijven in de hotelbranche moeten zich bewust zijn van de grote verschillen in voorkeuren en wensen, bijvoorbeeld tussen Chinese en Westerse gasten. Er zijn ook verschillen in de voorkeuren voor bepaalde AI-toepassingen en de bereidheid om gegevens te delen om van dergelijke diensten gebruik te kunnen maken.
"Afhankelijk van waar ze vandaan komen hebben gasten zeer uiteenlopende voorkeuren wat betreft AI-ervaringen en wat zij verwachten van een hotelverblijf. Chinese reizigers zijn bijvoorbeeld veel meer dan Westerse reizigers gewend aan het gebruik van AI. Bovendien vormen persoonsgegevens een cruciaal onderdeel van AI en machine learning. De hotelbranche moet klanten garanderen dat hun gegevens goed beveiligd worden, zodat ze deze met een gerust hart kunnen delen en uiteindelijk kunnen genieten van de best mogelijke AI-ervaring." - Cédric Haaser, partner, hoofd Innovatie en Technologie van Mazars Groep.
Voor ons onderzoek hebben we gegevens uit eerste en tweede hand gebruikt, waaronder de resultaten van een onderzoek van YouGov waarin trends met betrekking tot AI-ervaringen en de verwachtingen van reizigers in 5 landen zijn vergeleken: de VS, China, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Uit ons onderzoek blijkt dat er grote nationale verschillen zijn in de ervaringen en verwachtingen van reizigers omtrent het gebruik van AI. Ook wordt ingegaan op de vraag in hoeverre reizigers bereid zijn gegevens te delen, een cruciale factor voor AI en machine learning. Daarnaast hebben deskundigen uit onder meer de hotel- en reisbranche en het segment van luxeproducten en -diensten hun mening gegeven over hoe AI hun sector ingrijpend verandert.
Ons rapport toont aan dat het niveau van door technologie gedreven innovatie momenteel indrukwekkend hoog is. Het volledige potentieel van het gebruik van 'Big Data' moet nog in kaart worden gebracht, maar alles wijst erop dat de hospitality nog maar aan het begin staat van dit grote avontuur. Er zijn enorm veel mogelijkheden in de hotelbranche voor de ontwikkeling van op AI-gebaseerde innovaties, variërend van slimme hotelkamers tot chatbots.
Wilt u meer weten over dit onderzoek? Neem dan gerust contact met ons op!
Deze website maakt gebruik van cookies.
Sommige zijn noodzakelijk, andere helpen ons bij het analyseren van het gebruik van de website, dienen advertenties of zorgen voor een gepersonaliseerd websitebezoek.
In onze privacy policy vindt u meer informatie over de cookies die wij gebruiken.
Zonder deze cookies functioneert deze website niet optimaal.
Deze cookies helpen ons deze website te verbeteren door informatie te vergaren over het gebruik hiervan.