Rebranding Mazars: een belangrijke mijlpaal

Rotterdam, 21 oktober 2020 - Mazars, gespecialiseerd in audit, tax en consultancy, maakt vandaag zijn nieuwe wereldwijde merkidentiteit bekend in meer dan 90 landen. Dit is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van de organisatie. Deze rebranding weerspiegelt het streven van Mazars om een alternatief en een ander perspectief te bieden in de audit, accountancy, tax en consultancy markt. Het (her)bevestigt hiermee ook de belofte om te blijven bouwen aan een rechtvaardige, welvarende en duurzame wereld.

‘‘Na twee jaar intensief overleg met onze partners, medewerkers, klanten en andere stakeholders, onthul ik met groot enthousiasme wereldwijd onze nieuwe merkidentiteit en positionering”, aldus Hervé Hélias, CEO en voorzitter van Mazars Groep. ‘‘De nieuwe positionering is een weerspiegeling van wie we nu zijn en van onze ambities voor de toekomst. We zijn één geïntegreerd team over de hele wereld. Dit maakt het mogelijk om grote internationale klanten te bedienen en biedt flexibiliteit om creatief en persoonlijk te zijn in onze aanpak. In elk land waar we actief zijn combineren onze teams hun lokale ervaring met een mondiaal perspectief. Zij bieden klanten van iedere omvang een partnership die zorgt dat zij vertrouwen kunnen hebben in hun bedrijf en die hen helpt om ambities te verwezenlijken.’’

Evenwichtige groei en succesvolle uitbreiding

Mazars doet deze rebranding op het fundament van de sterke markpositie die ze hebben bereikt door jarenlange evenwichtige en succesvolle (organische) groei. Vorig jaar boekte de internationale organisatie, gespecialiseerd in audit, accountancy, tax, en consultancy een omzet van € 1,8 miljard (boekjaar 2018 / 2019). Dit is een stijging van 10,4% (exclusief Forex-impact van +0,2%) in vergelijking met het voorgaande jaar. De omzetstijging in 2018 / 2019 werd gerealiseerd door een sterke organische groei van 9,0%.

De rebranding weerspiegelt ook de internationale ontwikkeling van Mazars, die nu met bijna 25.000 collega’s actief is in meer dan 90 landen. De Mazars North America Alliance stelt nog eens 16.000 professionals beschikbaar om internationale klanten te bedienen die actief zijn in de Verenigde Staten en Canada. In totaal ondersteunen ruim 40.000 professionals de klanten van Mazars over de hele wereld. Deze internationale groei kun je ook terugzien in de geografische verdeling van de omzet: meer dan een derde van de omzet van Mazars komt inmiddels van buiten Europa. Azië-Pacific heeft het hoogste groeipercentage van 22,6% in 2018 / 2019 waardoor deze regio nu ongeveer 15% van de totale omzet van Mazars vertegenwoordigt.

‘‘In de 75 jaar sinds onze oprichting zijn de uitgangspunten niet veranderd, maar onze organisatie wel. We zijn de afgelopen tien jaar in omvang verdubbeld en de diversiteit van onze diensten, klanten en mensen is meegegroeid. Tegenwoordig doen we de audit van bijna 2.000 OOB-klanten over de hele wereld; 30% van de beursgenoteerde bedrijven in Frankrijk en bijna 140 grote beursgenoteerde ondernemingen in China. Tegelijkertijd werken we voor meer dan 50.000 privately owned businesses en familiebedrijven, van particulieren en startups tot grote internationale klanten’’, aldus Hervé Hélias over de groei en uitbreiding van Mazars.

Mazars is een multiculturele en wereldwijd geïntegreerde partnership die blijft groeien en zich wereldwijd steeds verder uitbreid. De rebranding helpt ons om wereldwijd een consistent beeld neer te zetten en tegelijkertijd onze lokale verankering kracht bij te zetten. Ton Tuinier, Voorzitter Raad van Bestuur in Nederland en lid van het bestuur van Mazars Groep: “Ik ben buitengewoon trots op ons nieuwe merk. De nieuwe merkidentiteit en positionering sluiten naadloos aan bij waar we als Mazars in Nederland voor staan, waar we onze klanten de beste combinatie bieden van lokale kennis en inzichten in wetgeving, met een passend mondiaal perspectief. En belangrijk, we geven onze maatschappelijke rol verder vorm, door invulling te geven aan onze kwaliteitsvisie. Mazars versterkt vertrouwen door toonaangevende kwaliteit.

Een evenwichtig en ander perspectief

Mazars wil het alternatief zijn in de audit, accountancy, tax en consultancy markt. Dit wil Mazars bereiken door de medewerkers in staat te stellen consistente, hoogwaardige en op maat gemaakte diensten te leveren die voldoen aan de behoeften van de klant, aangevuld met een flexibele wereldwijde samenwerking. Dit alles komt tot uitdrukking in de nieuwe positionering.

‘‘De wereldwijd opererende Mazars University heeft zojuist voor de tweede keer op rij de CLIP-accreditatie ontvangen. Dit is de toonaangevende accreditatie voor corporate opleidingsinstituten. We voelen een grote verantwoordelijkheid ten opzichte van onze mensen en hun inzetbaarheid. We willen ze helpen ontwikkelen als experts in hun vakgebied en ze opleiden om leiding te kunnen geven aan teams. Dit is essentieel om onze klanten van dienst te zijn volgens de hoogste kwaliteitstandaarden en om ‘employer of choice’ te blijven’’, aldus Hervé Hélias.

Het kantoor blijft investeren in audit, op het gebied van expertise, technologie, kwaliteitsbeheersing, en geeft mede vorm aan het debat om een gezonde en duurzame sector te zijn en blijven. "Een sector die technische en regelgevende innovaties, consistente kwaliteitsnormen en duidelijke keuzes nodig heeft", legt Hervé Hélias uit. Ondanks het feit dat audit bijna 50% van de activiteiten vertegenwoordigt, heeft Mazars zijn dienstenaanbod ontwikkeld op het gebied van accountancy, tax, consultancy en financial advisory. Dit vanuit de overtuiging dat deze diversiteit aan diensten relevant is voor bedrijven die te maken hebben met complexe regelgeving en op een duurzame manier willen groeien.

Cécile Kossoff, Brand, Marketing & Communications Officer bij Mazars Groep, die het wereldwijde rebranding initiatief leidde, licht toe: ‘‘We zijn allemaal ongelooflijk trots op onze organisatie, op onze reis en op het nieuwe Mazars merk. Deze nieuwe identiteit is gebouwd op het DNA van de organisatie en versterkt wie we zijn, hoe we werken en wat ons anders maakt. Het weerspiegelt ons erfgoed en onze geïntegreerde aanpak. De identiteit combineert een internationaal bereik met diepe lokale wortels; ons verantwoordelijkheidsgevoel tegenover de sector; de jarenlange technische expertise en kwaliteit die we bieden; de focus en het wederzijds respect dat we hebben voor onze klanten, de unieke menselijke aanpak die ze waarderen, het vertrouwen en de zekerheid die we hen geven; en onze toewijding om het juiste te doen.’’

Over Mazars

Mazars is een internationale geïntegreerde organisatie van professionals gespecialiseerd in audit, accountancy, tax en consultancy. Mazars is actief in meer dan 90 landen en heeft 40.400 professionals die klanten van iedere omvang van dienst zijn: 24.400 professionals binnen de geïntegreerde Mazars partnership, en 16.000 professionals via de Mazars North America Alliance.