Financieel jaarverslag Mazars in Nederland 2019 / 2020

30 maart 2021 – Lees hier het financieel jaarverslag van Mazars in Nederland, boekjaar 2019 / 2020.

Covid-19 heeft de wereld nog steeds in de greep. Wat we sinds begin 2020 meemaken grijpt diep in op onze samenleving en vrijwel alle organisaties zijn in meer of mindere mate geraakt. In het afgelopen jaar hebben we telkens opnieuw bekeken hoe we het beste om moesten gaan met een situatie waarbij de gezondheid van onze mensen voorop staat gevolgd door de duurzame voortzetting van ons bedrijf.

De uitdagingen waren niet eenvoudig. Wij hadden een dalende stroom van ontvangsten als gevolg van de te verwachten betalingsuitdagingen van onze klanten voorzien, gecombineerd met een reële omzetdaling in bepaalde onderdelen van onze organisatie. Vooralsnog hebben wij groei kunnen realiseren, maar de gevolgen van de economische crisis gaan zeker nog zijn impact hebben. Wij hebben een aantal scenario’s uitgewerkt inzake de mogelijke effecten op onze liquiditeit. Rekening houdend met onze huidige liquiditeitsruimte, de maatregelen van de overheid, banken en pensioenverzekeraars, alsmede de financiering door onze partner-aandeelhouders, verwachten wij in het komende jaar geen continuïteitsissues.

Raad van Bestuur Mazars

Document