Mazars benoemt nieuw lid en nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen

1 december 2023 - Mazars heeft Remco Vlemmix benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen. Pieter Jongstra is de nieuwe voorzitter. Henk Broeders heeft de Raad van Commissarissen verlaten na het verstrijken van zijn twee bestuurstermijnen. Mazars is Henk Broeders buitengewoon erkentelijk voor de wijze waarop hij zijn rol als voorzitter van de RvC heeft vervult. De Raad van Commissarissen bestaat dus nu uit Pieter Jongstra (Voorzitter), Mariëtte Turkenburg, Erna Versteegden en Remco Vlemmix.

Aandacht voor kwaliteit en voor verandering

Ton Tuinier, voorzitter van de Raad van Bestuur van Mazars, is verheugd Remco Vlemmix te verwelkomen als lid van de Raad van Commissarissen van Mazars: “Wij hebben Remco leren kennen als een ervaren en betrokken professional. Hij heeft ruime ervaring op het gebied van onder andere strategie, het verbeteren van de operatie en het digitaliseren van bedrijfsprocessen. Bovendien hebben wij Remco leren kennen als een dynamische en communicatief vaardige teamspeler.”

Remco Vlemmix

Remco Vlemmix ging na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de Technische Universiteit van Eindhoven aan de slag bij Procter & Gamble. Hij zette zijn carrière voort bij McKinsey & Company waar hij een groot aantal bedrijven in verschillende sectoren heeft geadviseerd, waaronder Banking. Zijn expertise ligt op het gebied van performance management, het optimaliseren van processen en digitale transformatie. Van 2019 – 2022 was hij actief als Chief Operating Officer bij Fourthline, een tech scale-up gericht op KYC (Know Your Customer). Op dit moment is Remco werkzaam als Chief Operating Officer voor de tech scale-up staffyou en verzorgt hij individuele coaching voor managers en consultants.

Over Mazars

Mazars is een internationale geïntegreerde audit, accountancy, tax en advies organisatie. Wij nemen verantwoordelijkheid voor het vormgeven van een duurzame sector en willen bijdragen aan het creëren van een economische basis voor een eerlijke en welvarende wereld. Mazars opereert als een wereldwijde partnership met een geïntegreerd team van professionals op het gebied van audit, accountancy, tax, financial advisory, consulting en sustainability.

Kwaliteit binnen ethische en wettelijke kaders is wat u van ons mag verwachten. Vertrouwen in ons oordeel is de reden dat wij bestaan. Met diepgaande kennis van regels en gedegen inzicht in de markt ondersteunen wij onze klanten en dragen wij bij aan de maatschappij.

Mazars in Nederland is onderdeel van de Mazars Groep. Mazars Groep heeft meer dan 47.000 professionals die klanten over de hele wereld van dienst zijn: 30.000+ professionals in meer dan 95 landen binnen de geïntegreerde Mazars partnership, en 17.000+ professionals via de Mazars North America Alliance.

RvC Mazars