A year like no other: Mazars publiceert jaarverslag 2019 / 2020

Het jaar 2020 was een uniek jaar voor ieder persoonlijk, voor ondernemers en voor de samenleving. Door de wereldwijde coronacrisis zijn velen voor enorme uitdagingen komen te staan; mensen en families over de hele wereld hebben dierbaren te vroeg verloren en hebben te lijden gehad onder voorheen ondenkbare beperkingen van hun leven en levensonderhoud, terwijl overheden, ondernemingen en andere instanties strijd leverden om het virus in te dammen. De unieke uitdaging voor het bedrijfsleven was het combineren van de noodzaak mensen veilig te houden met het vervullen van de plicht op een financieel duurzame manier in de behoeften van de samenleving te voorzien.

Veerkracht blijkt uit prestaties 2019 / 2020

AR0 750p500

Midden in een wereldwijde pandemie, met de focus op het veilig houden van mensen en het blijven leveren van kwalitatief hoogwaardige diensten aan klanten, heeft Mazars veerkracht getoond door in het boekjaar 2019 / 2020 (1 september 2019 - 31 augustus 2020) 1,9 miljard euro omzet te realiseren. Dit is een stijging van 7,8% (exclusief valutaschommelingen van -0,3%) ten opzichte van het vorige boekjaar. Dankzij de bijzondere inzet van onze mensen om onze klanten te blijven bedienen en hun opdrachten uit te voeren, hebben we in 2020 meer gedaan dan simpelweg de crisis uitzitten.

Voor meer informatie verwijzen wij naar onze jaarrekening over 2019 / 2020.

Reactie op de coronacrisis

AR1 750p500

Zodra de uitbraak van het coronavirus onze kantoren trof en overal ter wereld strenge gezondheidsmaatregelen werden genomen, gaven wij prioriteit aan het veilig en gezond houden van onze mensen en boden hun de flexibiliteit om voor zichzelf en hun gezin te zorgen. Vanaf het begin hebben wij onze klanten met raad, daad en tools bijgestaan om hen door de crisis heen te helpen.

Lees meer over onze reactie op de crisis in het Yearbook 2020.

Wereldwijde rebranding: herbevestiging van ons doel en onze belofte

AR5 750p500

In oktober 2020 lanceerde Mazars de nieuwe brand identity die ons doel en onze gevestigde waarden van integriteit, verantwoordelijkheid en verantwoording opnieuw bevestigt. Het is een betere afspiegeling van wie Mazars vandaag de dag is en van de unieke ervaring die we onze mensen en onze klanten willen bieden. Of het nu gaat om de hulp aan onze klanten bij het overwinnen van hun uitdagingen, het ontwikkelen van onze mensen tot experts en leiders of onze inzet voor het welzijn van de maatschappij, we doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen. En we proberen altijd te doen wat juist is.

In ons Yearbook 2020 leest u meer over ons streven om onze belofte na te komen.

Het vormgeven van een gezondere auditsector

Transparency 750p500

Mazars zet zich in voor een eerlijke en welvarende wereld en een gezondere sector. Vanwege onze sterke positie op de OOB-auditmarkt nemen wij de verantwoordelijkheid op ons om ervoor te zorgen dat auditors, die een openbaar belang dienen, aan de verwachtingen kunnen voldoen. In lijn met onze brand purpose willen wij vooroplopen in het auditdebat, belangrijke veranderingen in ons vak stimuleren en oproepen tot een publiek debat met alle stakeholders.

Lees meer in ons Integrated transparency report.

Download hieronder onze publicatie:

• Yearbook 2020: A year like no other
  • Financial statements 2019 / 2020