Transformatie: Mazars Group publiceert jaarverslag 2016 / 2017

Bij Mazars zijn we er meer dan ooit van overtuigd dat organisaties alleen succesvol kunnen zijn door 'Shared Value' te creëren voor alle stakeholders. Het Mazars Yearbook 2017, onderdeel van het jaarverslag 2016 / 2017 van Mazars Groep, is voor ons een manier om te inventariseren wat we dit afgelopen jaar hebben bereikt. Als onderdeel van het Mazars Groep jaarverslag 2016 / 2017 is het jaarboek ook bedoeld om een helder en breed beeld te geven van wie wij zijn en hoe we ons voorbereiden op de toekomst. We hebben ervoor gekozen het begrip transformatie vanuit verschillende invalshoeken te belichten: van open innovatie tot rentmeesterschap, van de toekomst van het accountantsberoep tot de toekomstvisie van onze teams.

Voor de verdere uitdieping van dit thema, dat voor ons als mondiale organisatie van groot belang is, hebben we interne en externe stakeholders geïnterviewd in Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië.

Sans titre.png

Open Innovatie

Sans titre1.png

Innovatie ontwricht vrijwel elk bedrijfsmodel. Maar hoe gaat het eigenlijk in zijn werk? Het model uit het industriële tijdperk, gebaseerd op geheime, afgescheiden processen binnen ondernemingen, is inmiddels achterhaald. Als het gaat om het creëren van nieuwe diensten, nieuwe producten of nieuwe oplossingen, wint het concept om ideeën, middelen en deskundigheid van een brede waaier aan spelers te bundelen steeds meer terrein.

De huidige aanjagers van deze open innovatiebeweging – van Chili en Singapore tot Parijs en Caïro – hebben we geïnterviewd: dertig oprichters van start-ups, maar ook vertegenwoordigers van grote concerns en broedplaatsen van talent. Maak kennis met het nieuwe model, gebaseerd op concurrentie tussen ecosystemen.

Rentmeesterschap

Sans titre2.png

Rentmeesterschap kan allerlei vormen aannemen. Allemaal hebben ze echter één ding gemeen: de verduurzaming van een organisatie waarborgen. In Chili helpen onze teams Baron Philippe de Rothschild zijn positie als een van de beste wijnproducenten van het land te versterken. In Egypte streven onze teams ernaar een koers die 75 jaar geleden werd uitgestippeld voort te zetten. In beide gevallen staat langetermijndenken centraal.

Omarm de toekomst

Sans titre3.png

Ze zijn accountant, adviseur, business developer of digitaal expert. Ze wonen en werken op alle continenten. Ze hebben een passie voor technologie en halen elke dag het beste uit zichzelf. Ze doen hun werk ook graag, maar verlangen ernaar verandering aan te jagen. Ze willen over de hele wereld reizen, nieuwe plekken ontdekken en nieuwe mensen ontmoeten. Ze hebben doelen en dromen. Ze zijn de vele gezichten van Mazars. En zo zien zij de toekomst.

Ook in het Mazars Yearbook 2017:

• De toekomst van audit: inzichten uit de praktijk
  • China’s nieuwe grens
  • Prestatie-indicatoren
  • Hoogtepunten van het jaar

Creating Shared Value: al onze content online

Het jaarboek is een toegangspoort tot een veel grotere wereld.

Sans titre4.png
Sans titre5.png

Ook onderdeel van het jaarverslag 2016 / 2017 van Mazars Groep:

• Financiële verslaglegging: Mazars publiceert al sinds 2005 elk jaar haar geconsolideerde jaarrekening als onderdeel van onze zoektocht naar transparantie en onze ambitie om ons te onderwerpen aan dezelfde regels die aan onze klanten worden opgelegd.
  • Integrated Reporting
  • Mazars at a glance: Mazars in vogelvlucht - een document van twaalf pagina's met cijfers, bijgewerkt per 1 januari 2018.

Financial documents 2016/2017
Mazars at a glance 2016:2017.pdf